...

sobota, 21 kwietnia 2012

Pomocnik w ogródku czy nie deptać….no no no

Dzisiaj to mi się wcale nie chce pisać, dzień spędzony  z pomocnikiem na świeżym powietrzu  ,na myśleniu jak zagospodarować puste przestrzenie w moim ogródku. A mam ich jeszcze sporo. Ogród mam dopiero od 5 lat a ambicje wielkie ograniczone możliwościami finansowymi. Zaczynałam od zera, teraz już coś rośnie:)) Wszystko własnoręcznie posadzone:))

Z drugiej jednak strony czy ogród zamówiony i zrobiony prze z specjalistyczna firmę daje tyle samo przyjemności co sadzenie, każdej roślinki własnoręcznie. Myślę ,że nie.

 

IMG_0177 

IMG_0162

IMG_0156

IMG_0161 

IMG_0163 

IMG_0168

IMG_0169

 

IMG_0182

IMG_0183

IMG_0185  

IMG_0186

IMG_0187

IMG_0189

IMG_0192

IMG_0195

IMG_0196

IMG_0197

IMG_0201 

IMG_0212

IMG_0213 

IMG_0211

26 komentarzy:

  1. Beatko pięknie wygląda Twój ogród i jest chyba całkiem spory:)) widzę żę Zuzia i kotek są bardzo zadowoleni ze spacerowania po ogrodzie ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem Violu spory jakieś 30arów:))
      Zuzka uwielbia być na podwórku a w ogródku dzielnie pomaga ... wyrywać co się da:D A nasz nowy kot podąża za Zuzą krok w krok:)

      Usuń
  2. Takie ogródki lubię! Jest super i możersz być dumna. Znam pewien ogródek nawet nie najgorzej zrobiony przez "specjalistów"- tak sie przynajmniej wydawało początkowo. Tylko fachury nie pomyśleli, że wszystko urośnie, zwiększy objętość i w różnym, indywidualnym tempie. Efekt taki, że niektóre drzewka, krzewy za blisko płotu posadzone, na uroczej wyspie , gdzie miało być piętrowo, wolniej rosnące rośliny znalazły się w środku ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Gosiu:)
      Moim znajomym ogród "robił" jakiś Hiszpan, wziął bagatela 45tys. A efekt taki sobie... chociaż znajomi wniebowzięci bo tyle kasy wydali, a ogródka tyle co kot naplakał:)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Piękny ogród. Ja jestem z tych co wolą oglądać niż samemu dłubać w ziemi :) więc sadzenie pielenie i cała reszta doglądania roślin jest dla mnie przykrą koniecznością.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze pięć lat temu grzebałam w ziemi ale tylko w doniczkach i rękę bym sobie dała uciąć,że ogrodu nie chce i mieć nie będę, na działkę mamy chodziłam jak na ścięcie ale ..ludzie się zmieniają.:))
      Dziś ogród warzywny to kara boska ale ozdobny..raj na ziemi.
      Pozdrawiam słonecznie

      Usuń
  4. Gratuluję zacięcia w ogródkowych poczynaniach! Ja tez miałam swego czasu wizję pięknego ogrodu, posadziłam krzewy, które miały w odpowiednim czasie kwitnąć w odpowiednich kolorach, miało być bajecznie, ale... nic z tego nie wyszło. Azalie zostały zżarte przez sarny (nie spodziewałam się takiej sytuacji i nie zabezpieczyłam ich odpowiednio), magnolia i forsycje zmarzły w czasie majowego nawrotu zimy, a klematisy nie zakwitły nie wiadomo czemu. Pigwowiec miał siedem kwiatuszków i tyle samo owocków. Klęska totalna. A mój tato był takim świetnym ogrodnikiem... Życzę Ci, żeby w Twoim ogródku wszystko pięknie rosło i kwitło. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:))
      Mnie też nie jedno wymarzło czy zniknęło. Na razie się nie zrażam i dosadzam. Ostatnio wymieniam się sadzonkami, własnoręcznie zrobionymi z koleżanką, trochę kupuję a sporo kupuje mi moja mama- wielbicielka mojego ogrodu :))Pozdrawiam b.

      Usuń
  5. Myślę ,że taki ogród założony własnoręcznie daje dużą satysfakcje.Kosztuje dużo pracy i nie zawsze wszystko wychodzi za pierwszym razem,ale z roku na rok jest lepiej.Wiem to z doświadczenia - kupjąc moją posesję starą leśniczówkę już 10 lat walczę ,czasami mam dość.Jednak krok po kroku i jest coraz lepiej.Widzę jak rośnie każda krzewinka,drzewko czy zakwita kwiatek.Zawsze są straty w posadzeniu czegoś albo wiosną już nie wzejdzie-no ale czy to jest powód by rzucić wszystko?Znajomi ,którzy mnie odwiedzają zauważają każdą zmianę i mój wysiłek.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie straty zawsze jakieś są ale to nie powód żeby zaniechać ogrodu, a satysfakcja ,że coś pięknie rośnie kwitnie jest niewyobrażalna. Powodzenia w walce w Twoim ogrodzie:)
      Pozdrawiam

      Usuń
  6. Najważniejszy czas spędzony z pomocnicą :))) Bezcenny :))) na ogródkach się nie znam, bo tak jak agawu, podziwiam tylko :))) chociaż mój znak to podobno urodzony rolnik ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie zaszczepiam w Zuzi miłość do ogrodnictwa już od początku, a czas spędzony w ogrodzie z mała ogrodniczką rzeczywiście bezcenny Mnie o rolnictwo jeszcze do niedawna nie posądzano ale staram się:)))
      Pozdrawiam

      Usuń
  7. No to naprawdę masz WIELKI ogród :) A piękny jest , że nie jeden projektant by pozazdrościł. Mój ogródek to ma ze 4 ary...trawy oczywiście i gdzie- niegdzie jakas roślinka rośnie :) bardzo ,,nowocześnie '' z lenistwa oczywiście trochę...
    Pięknie masz w tym ogrodzie :)Podziw i ukłon dla takiej pasji.Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No mały nie jest, jeszcze trochę chaotyczny ale pracuje na tym:))
      Trawa też wymaga pracy..chociażby koszenia:))
      Pozdrawiam

      Usuń
  8. Uważam, że świetnie sobie radzisz w ogrodzie i absolutnie nie oddaj go w ręce specjalistów. Pięknie jest u Ciebie i z każdym rokiem będzie piękniej. Nasze kochane roślinki rozrastają się, można więc podzielić i posadzić w innej części ogrodu. Uwielbiam prace w ogrodzie,cieszy mnie każda roślinka, no ale ja nie mam tak dużego i pięknego :)
    Serdecznie pozdrawiam i ucałowania dla Małej Ogrodniczki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Antosiu. Ja też uwielbiam pracę w ogrodzie a rozsadzanie, mnożenie, dzielenie mam już opanowane do perfekcji. Wiosną i latem w domu bywam rzadko, większość czasu spędzam w ogrodzie i nie tylko na doglądaniu roślinności ale jak przyjemnie jest posiedzieć z szydełkiem czy drutami pod drzewkiem:)
      Pozdrawiam

      Usuń
  9. Nono nie deptać ...to ja boczkiem ,boczkiem popodziwiam i fajnie tworzysz :)
    Oczywiście kasa rządzi ale własne pomysły i realizacja to jest to ,a widok wyhodowanych roślinek bezcenny :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasa kasą ale nie ma jak wymianki roślinkowe z koleżankami czy sąsiadkami a widok własnoręcznie rozmnożonego krzewu bezcenny:))
      Pozdrawiam cieplutko:))

      Usuń
  10. Widzę ,że gdzieś giną moje komentarze...Napisałam po Beacie ,,To Lubię,,i nie ma...To teraz się wypowiem...Ogród śliczny ,bardzo ładnie urządzony ,a poza tym kto powiedział ,że z Ciebie nie może być projektantka ogrodów???Z takim talentem to bierz się za ogrody!Duży ,piękny jest co podziwiać...A Zuza na pewno tłumaczy :to królestwo moje i mojej mamy:)I ma rację.A może już Ci tłumaczy co i gdzie posadzić , w końcu talent po mamie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tereniu Twój komentarz wylądował w spamie. Już go przywróciłam.
      Dziękuję za miłe słowa. Pozdrawiam

      Usuń
  11. No nawet internet mnie nie lubi słuchać...buu...

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękny ogródek , niektóre roślinki rosna takze w moim ogródku, tylko szkoda, że nie mam tak fachowego pomocnika! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Witam. Taki ogródek własnymi rękoma stworzony to cudo. Z każdym rokiem jest ładniejszy więcej przybywa roślin, rozrastają się, jest co wspominać - to cieszy a o czym byś opowiadała na blogu jak firma by przyjechała zrobiła, pieniążki wzięła. Tak mam nadzieję,że będzie co oglądać na blogu, nie tylko robótkowo. Rozgoszczam się i ja. Pozdrawiam Beata

    OdpowiedzUsuń
  14. Oczywiście ,że największa przyjemność jeśli się coś samemu posieje i posadzi :)Bo potem tak się z niecierpliwością czeka co też nam wyrośnie :)
    Ja niedawno odgrzebałam cebulki,bo się nie mogłam doczekać aż wyrosną i sprawdziłam czy puszczają korzenie ;) No cóż cierpliwość chyba nie jest moją najmocniejszą stroną ;)pozdrawiam serdecznie i życzę dużo radości z ogrodu :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Śliczna dziewczynka!!!!Zapraszam na moje wiosenne Candy!!!Pozdrawiam Anita :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Takiego pomocnika chetnie bym przygarnęła- i tylko pomocnika widać przy pracy a mamulka gdzie?

    OdpowiedzUsuń

Komentarze dodają mi skrzydeł :)) Zostaw choć słówko :))