...

wtorek, 13 marca 2012

Jak wstawić zdjęcia na bloga/blogera

 

Ostatnio blogger lekko świruje i nie pozwala dodać zdjęć, trzeba czekać godzinami a z przekazania zdjęcia nic a nic.

Mam takie zdjęcia, które wielokrotnie próbowałam umieścić na bloga, niestety bezskutecznie, stad mój powrót do WLR

Wcześniej a dokładnie cale wieki temu pisałam o sprytnym programie do prowadzenia bloga  Windows Live Writer.

Dzisiaj opiszę jak wstawić fotki :

Z dysku:

Po prawej stronie w menu  klikamy obraz  pojawia się okienko wyboru, wybieramy plik do załączenia na blogu

 

 

 

 image  dodaliśmy obrazek ale niestety jest zbyt mały, klikamy w obrazek  i pokazują się możliwe do wykonania  czynności czyli image

 

Zwijanie tekstu, marginesy, obramowanie. Jeżeli chcemy ,żeby nasze zdjęcie było na środku postu  czy po prawej bądź lewej strony po prostu wybieramy odpowiednią opcję.

W opcjach zaawansowanych znajdziemy rozmiar  zdjęcia, ja zaznaczyłam opcję duże 1024x640 i wygląda to tak:)(640x400 niestety musiałam go zmiejszyc bo sie w szablonie bloga nie mieścił:(image

 

Co jeszcze możemy zrobić z naszymi fotkami

1. Obraz oryginalnybolerko malinowe 0032.Czarno białybolerko malinowe 003 3. Wyostrzaniebolerko malinowe 003

4. Uwypukleniebolerko malinowe 003

 

 

Możemy również dodać do naszego zdjęcia znak wodny

bolerko malinowe 003 Czyli znowu klikamy obraz/zaawansowane

 

image

Z plikami z internetu czynimy tak samo. wpisujemy adres url grafiki, ta pojawia nam się w podglądzie i dodajemyimage

Wygląda to tak:

Na szczęście nie możemy dodać swojego znaku wodnego bo to byłaby kradzież , nie możemy również modyfikować zdjęcia , jedyne co możemy to dostosować jego rozmiar do naszego bloga.

To chyba wszystko, mam nadzieję ,że kursik był chociaż w niewielkiej mierze przydatny.

W następnym odcinku o tym jak podlinkowac obrazek:)) np. do strony z której zaczerpnęliśmy wzór, bądź zainspirowała nas rzecz zrobiona przez inna osobę,bez skomplikowanej znajomości html i takich tam:D

Chciałam zaznaczyć,że nie pobieram prowizji ani innych gratyfikacji od Windowsa:))




W razie pytań chętnie służę pomocą:D

2 komentarze:

Komentarze dodają mi skrzydeł :)) Zostaw choć słówko :))